Zapisy do Biblioteki odbywają się wyłącznie online. W tym celu należy wypełnić elektroniczny formularz rejestracji czytelnika, a następnie w ciągu 14 dni zgłosić się do Wypożyczalni w celu aktywacji konta (I piętro Biblioteki Głównej w Centrum Naukowej Informacji Medycznej).
Zalogować się można przez Katalog biblioteczny OPAC.Loginem jest imię.nazwisko (małe litery, bez polskich znaków) lub numer wygenerowany podczas rejestracji.
Tak, studenci uczelni niepublicznych mogą korzystać z usług Biblioteki na miejscu, a studenci i pracownicy naukowi innych publicznych szkół wyższych Wrocławia na mocy zawartego międzyuczelnianego porozumienia mogą również założyć konto biblioteczne i wypożyczać książki na zewnątrz.
Tak. Do zapisu, oprócz wypełnionego formularza online potrzebny będzie indeks papierowy, dowód osobisty i 15 zł na opłatę za wydanie karty bibliotecznej.
Tak, jeśli staż odbywa się na terenie województwa dolnośląskiego, po uprzedniej rejestracji online. Do aktywacji konta bibliotecznego niezbędny będzie dowód osobisty oraz książeczka stażowa wydana przez Dolnośląską Izbę Lekarską z wpisanym miejscem odbywania stażu na terenie województwa dolnośląskiego.
Nie, tylko osoby zameldowane oraz/lub pracujące na terenie województwa dolnośląskiego mogą wypożyczać książki na zewnątrz. Do aktywacji konta niezbędne jest posiadanie przy sobie dokumentu Prawo Wykonywania Zawodu, dowodu osobistego oraz aktualne zaświadczenia z miejsca pracy na terenie województwa dolnośląskiego (do miesiąca wstecz).
Skorzystać z opcji „Przypomnij hasło” dostępnej w oknie logowania do konta bibliotecznego. W przypadku problemów należy skontaktować się z bibliotekarzem.
Należy spróbować się zalogować, wpisując jako login imie.nazwisko (małe litery, bez polskich znaków) lub skontaktować się z bibliotekarzem.
Po trzykrotnym błędnym wpisaniu hasła w oknie logowania do konta bibliotecznego na adres mailowy czytelnika (podany podczas rejestracji online) w ciągu kilku minut wysłany zostanie link umożliwiający odblokowanie konta. Jeśli dalej nie pamięta się hasła, to należy skorzystać z opcji „Przypomnij hasło”. W przypadku dalszych problemów należy skontaktować się z bibliotekarzem.
Studenci rozliczają się z Biblioteką poprzez uzyskanie pieczątki na karcie obiegowej, którą należy wydrukować samodzielnie ze swojego konta w Wirtualnej Uczelni – instrukcja generowania karty obiegowej. Podbicie karty obiegowej może nastąpić po uregulowaniu wszelkich zobowiązań wobec Biblioteki oraz jej Filii. Studenci Wydziału Farmaceutycznego mogą rozliczyć kartę także w Filii nr 1. Do rozliczenia karty obiegowej niezbędne jest okazanie dowodu tożsamości.
Studenci UMW, którym karty zobowiązań zostały wydane przez Bibliotekę, powinni najpierw uregulować zobowiązania wobec wrocławskich bibliotek uczelnianych, z których korzystali w trakcie studiów.
Z pokojów pracy indywidualnej i grupowej może korzystać każdy student i pracownik UMW, który założył konto w Centralnym Systemie Autoryzacji (CSA) i ma wydrukowaną legitymację studencką/pracowniczą.
Pokoje rezerwuje się samodzielnie na stronie Pokoje nauki. Przy pierwszym logowaniu należy zapoznać się z Regulaminem korzystania z pokojów pracy. Maksymalny czas jednorazowej rezerwacji wynosi 3 godziny. Pokoje otwiera się przy pomocy legitymacji.
Jeśli zaistnieje potrzeba korzystania z pokoju dłużej niż przez 3 godziny, należy pod koniec czasu rezerwacji zgłosić się do bibliotekarza dyżurującego na danym piętrze w celu sprawdzenia, czy jest to możliwe. Przedłużenie rezerwacji uzależnione jest od tego, czy dany lub inny pokój jest dostępny.
W pokojach obowiązują ogólne zasady porządkowe Biblioteki, m.in. zakaz wnoszenia napojów, posiłków i toreb. Należy pamiętać, że pokoje pracy indywidualnej stanowią przedłużenie Strefy Ciszy. Skrócone zasady korzystania oraz Regulamin korzystania z pokojów nauki dostępne są tutaj.
Baza PPM-UMW obejmuje wyłącznie publikacje pracowników oraz doktorantów Uczelni.
Publikacje do rejestracji należy dostarczyć do Działu Bibliografii i Bibliometrii osobiście lub pocztą wewnętrzną (ul. K. Marcinkowskiego 2-6, pok. 2A 135), albo przesłać wersje PDF i skany pocztą elektroniczną na adres: bibliografia@umw.edu.pl. Jeśli prace opublikowane zostały w materiałach znajdujących się w zbiorach biblioteki wystarczy informacja o nich.
Baza PPM-UMW obejmuje opublikowane prace naukowe i popularnonaukowe. Są to wydawnictwa samoistne (monografie, podręczniki, skrypty) i niesamoistne: rozdziały w ww., publikacje w czasopismach, prace w książkach zjazdowych opublikowane przynajmniej w formie abstraktu (publikacjami nie są informacje z programu konferencji o wygłoszonych referatach i prezentowanych plakatach). Baza uwzględnia także prace doktorskie.
W przypadku publikacji dostępnych w internecie przed ukazaniem się ich w wersji drukowanej (epub ahead of print, early view, on-line first) rejestracja następuje po ukazaniu się ich wersji finalnej z ostatecznymi danymi bibliograficznymi (konkretny tom, numer czasopisma, ostateczna numeracja stron).
Z zasadami punktacji za publikacje obowiązującymi w UMW można zapoznać się tutaj.
Instrukcje:
Raport dorobku autora
Wykaz wybranych publikacji
Szczegółowe informacje o zamawianiu wykazów i/lub przeprowadzenia punktacji znajdują się tutaj
Biblioteka UMW organizuje szkolenia otwarte dla wszystkich studentów i pracowników UMW w formie warsztatów, szkolenia e-learningowe dla studentów I i III roku oraz szkolenia e-learningowe i seminaria dla uczestników Szkoły Doktorskiej.
Wszelkie informacje o szkoleniach otwartych umieszczane są na stronie głównej Biblioteki oraz profilu biblioteki na Facebooku.
Informacje o szkoleniach e-learningowych dla studentów I i III roku znajdują się w zakładce Studenci.
Informacje o szkoleniach dla uczestników Szkoły Doktorskiej znajdują się w zakładce Doktoranci.
Szczegółowe informacje o tworzeniu konta wraz z niezbędnymi instrukcjami można znaleźć tutaj.
W celu połączenia identyfikatora ORCID z kontem PBN i POL-on należy najpierw zarejestrować się na stronie Polskiej Bibliografii Naukowej.
Szczegółowe informacje, w tym akty prawne oraz instrukcję można znaleźć tutaj oraz na stronie Biblioteki w zakładce ORCID.
Do systemu PPM-UMW dostęp ma każdy pracownik UMW.
Logowanie jest możliwe przy pomocy loginu i hasła CSA (dane są takie same jak do poczty uczelnianej).
Film instruktażowy przedstawiający proces logowania do systemu: Logowanie do PPM-UMW
Po zalogowaniu się do systemu należy kliknąć ikonę człowieka w prawym górnym rogu strony, a następnie w menu kliknąć login (imię.nazwisko) – użytkownik zostanie przeniesiony na swoją stronę profilową.
W celu edycji swojego profilu należy zalogować się do systemu PPM-UMW, następnie przejść do swojego profilu i kliknąć przycisk „Edytuj” znajdujący się w prawym rogu zakładki „Profil”.
Aby uzyskać identyfikator WoS (Web of Science Researcher ID), należy założyć indywidualne konto Web of Science oraz zalogować się na platformę Publons. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcji.
Aby uzyskać identyfikator Google Scholar, należy zalogować się do Google albo założyć nowe konto, a następnie potwierdzić zestaw swoich publikacji. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcji.
Tak – studenci, doktoranci oraz pracownicy naukowi UMW po uprzedniej rejestracji w uczelnianym Centralnym Systemie Autoryzacji.
Więcej informacji tutaj.
Nowsze numery czasopism są ogólnie dostępne dla wszystkich na II piętrze Biblioteki Głównej. Czasopisma wydane przed 2010 znajdują się w magazynie i należy je zamówić przez katalog online OPAC (w przypadku studentów, doktorantów oraz pracowników naukowych UMW) lub u dyżurującego bibliotekarza (w przypadku osób niezwiązanych z Uczelnią). Okres oczekiwania na czasopismo z magazynu wynosi do 2 godz. Z czasopism można korzystać wyłącznie na miejscu.
Więcej informacji tutaj.
W zakładce E-zasoby znajdują się kolekcje e-książek, e-czasopism oraz bazy danych. W zależności od rodzaju zakresu subskrypcji pełne teksty publikacji będą dostępne po kliknięciu w link lub ikonę PDF.
Pełne teksty publikacji można również znaleźć za pośrednictwem ogólnodostępnych repozytoriów, w bibliotekach cyfrowych, np. w Dolnośląskiej Bibliotece Cyfrowej oraz w ogólnodostępnych zasobach w modelu open access. Więcej informacji w zakładce Open Access.
W zakładce E-książki na stronie Biblioteki należy odnaleźć link do IBUK Libra, a następnie zalogować się wpisując jako login swoje imię i nazwisko (w formacie imie.nazwisko) oraz hasło nadane samodzielnie przez użytkownika w systemie CSA, używane także m.in. przy logowaniu się do studenckiej poczty e-mail czy Wirtualnego Dziekanatu.
Tak. Procedura zamówienia i formularz zakupu książek dla jednostki znajdują się tutaj.